

- 078-681 26 80
- algemeen@ckmz.nl


Het nieuwe kwaliteitsdenken
Nieuwe ISO bevordert werken-leren
Voor CKMZ geldt als altijd dat de organisatie het uitgangspunt vormt bij ons werk. Nog beter gezegd: het klantperspectief is de basis voor onze dienstverlening. Want wat levert het op voor de cliënt of leerling?
Dit uit zich bijvoorbeeld in de manier waarop wij auditorentrainingen geven. Wij leiden auditoren op die op zoek gaan naar effecten en successen. Onze trainers leggen dan ook nooit de nadruk op procedures en fouten. Als iets geen toegevoegde waarde heeft, waarom zou u het dan doen? En als iets moet gebeuren, zorg dan dus dat het zinvol is. Dit geldt voor alle organisaties in de sectoren zorg, welzijn en onderwijs.
Samen proberen we steeds meer om de professional – de zorgverlener, de leerkracht – op vakbekwaamheid aan te spreken. Hij of zij moet groeien, kennis en ervaring opdoen, maar ook de verantwoordelijkheid durven te nemen voor eigen handelen. Het is de taak voor de leidinggevende om daarin te steunen en te faciliteren, altijd met een positieve benadering.
Nieuwe ISO geeft ruimte
De nieuwe ISO gaat er nu van uit dat je als organisatie zelf inschat wat kansen en risico’s zijn, nadat eerst goed in kaart is gebracht wat er binnen de context gebeurt, bijvoorbeeld op maatschappelijk, politiek en economisch vlak. Wie zijn de stakeholders? En wat zijn hun wensen en verwachtingen? Daarmee beschikt de organisatie over de bewegingsruimte om hieraan te voldoen.
Wilt u weten wat de nieuwe ISO normen voor uw organisatie betekenen?
Neem contact op met CKMZ >